Data fungerar inte på mobilen

Mitt mobilabonnemang har en stor mängd data för att surfa på nätet, men mobilnätet fungerar inte på min helt nya Samsung Galaxymobil. När jag kontrollerar min dataanvändning både i mobilen och hos operatören på deras webbplats är jag inte ens i närheten av att använda upp min data. Vad är det som är fel och hur fixar jag det?

Här får du svaret och en steg för steg-guide:

SVAR

Det har förmodligen uppstått ett fel i mobilens nätverksinställningar. Det kan inträffa exempelvis efter en uppdatering av mobilen. Här visar vi hur du gör på din Samsung-mobil, men samma alternativ finns också hos andra tillverkare.

1

Öppna Inställningar på mobilen. Bläddra ner och tryck på kategorin Allmän hantering 1.

2

Välj alternativet Återställ 2.

3

Tryck på alternativet Återställ nätverksinställningar 3.

4

Tryck på Återställ inställningar 4 och starta om mobilen. Nu bör mobilens dataanslutning fungera igen.