Här får du svaret och en steg för steg-guide:
SVAR:
I Google Dokument finns en funktion som kallas versionshistorik, som gör det möjligt att se tidigare versioner av ett dokument. Du kan alltså gå tillbaka i tiden, välja en äldre version och skriva över den nya, felaktiga versionen. Det finns versioner kvar ända till den tidpunkt då du först började skriva på dokumentet.

1
Öppna dokumentet som du vill hitta en tidigare version av. Klicka på Arkiv 1 i verktygsfältet.

2
Håll musen över menyalternativet Versionshistorik 2 och klicka på Visa versionshistorik 3 .

3
Nu öppnas ett fönster där du till höger kan klicka på de olika versioner 4 av dokumentet som Google har sparat. Versionerna anges med datum och klockslag.

4
På vänster sida kan du se hur en tidigare version skiljer sig från den aktuella versionen. Om du vill återställa en tidigare version väljer du Återställ den här versionen 5 .

5
Nu öppnas ett fönster där du klickar på Återställ 6 för att bekräfta ändringen.

6
Du kommer nu att kunna se en liten ruta 7 längst upp där det framgår att det tidigare dokumentet har återställts.