Varför fungerar inte kameran?

När jag skulle använda min webbkamera på Teams i Windows 10 såg jag meddelandet: ”0xA00F4244 NoCamerasAreAttached”. Det betyder tydligen att kameran inte är ansluten, vilket den bevisligen är. Vad kan vara orsaken problemet?

Här får du svaret och en steg för steg-guide:

Svar:

När man får den här typen av felmeddelande beror det nästan alltid på ett problem med kamerans drivrutin. Här visar vi hur du uppdaterar den.

1

Högerklicka på Start-knappen 1 och välj Enhetshanteraren 2.

2

Klick på pilen 3 vid Kameror. Högerklicka på webbkameran 4.

3

Välj Avinstallera enhet 5 i högerklicksmenyn.

4

Bekräfta beslutet med Avinstallera 6.

Högerklicka på Start-knappen 7 och välj Stäng av eller logga ut 8 följt av Starta om 9. När datorn har startats om kommer Windows att installera drivrutinen och kameran bör fungera igen.