Här får du svaret och en steg för steg-guide:
SVAR:
Windows har en inbyggd översikt för specialtecken. Här visar vi hur du fäster översikten på Start-menyn, så att du alltid har tillgång till den och enkelt kan kopiera tecken till din text.

1
Klicka på Start-knappen 1 , bläddra ner till mappen som heter Tillbehör i Windows och klicka på den 2 . I Windows 11 heter mappen Windows-verktyg och finns under Alla appar.

2
Klicka på Teckenuppsättning 3 . Om du vill fästa den på Start-menyn högerklickar du på Teckenuppsättning och väljer sedan Fäst på start. Nu kan du öppna Teckenuppsättning direkt från Windows Start-meny.

3
Nu öppnas en översikt med specialtecken. Längst upp vid Teckensnitt väljer du det teckensnitt du vill använda 4 . Klicka på ett specialtecken 5 .

4
När du valt ett tecken klickar du på Markera 6 följt av Kopiera 7 . Då kopieras det till urklippshanteraren i Windows. Därifrån kan du sedan infoga tecknet i exempelvis ett Word-dokument.