© Moboplay

Lös problemen med Moboplay

Du måste ha rätt version av iTunes installerad på datorn för att kunna använda Moboplays smarta funktioner. Här visar vi hur du får rätt version av iTunes.

10 augusti 2017 av Mathias Alsted Lund Flinck

1. Moboplay fungerar för tillfället bäst med iTunes version 12.3. Du tar reda på vilken version du har genom att öppna Start-menyn leta reda på iTunes. Högerklicka på programikonen och klicka på Avinstallera.


2. Leta reda iTunes i listan över program och titta på versionsnumret i högerspalten - de första siffrorna ska vara 12.3 (som på bilden här under).


Längst till höger ska de första siffrorna i versionsnumret vara 12.3

3. In det inte står 12.3 behöver du radera följande sju program. Klicka på programmen och välj Avinstallera, och upprepa detta för alla programmen.

iTunes, Bonjour, Apple Mobile Device Support, Apple Software Update, Apple-programstöd (32 bit), Apple-programstöd (64bit) och Moboplay (se bilden här under).

Dessa program ska du avinstallera.

4. Installera Moboplay på datorn, öppna Moboplay for iOS och anslut din iPhone.

5. På telefonen dyker det upp två dialogrutor. I den första trycker du på Tillåt, och i den andra trycker du på Godkänn.

6. Nu börjar Moboplay installera iTunes version 12.3.

Om installationen inte startar automatiskt, klickar du på den blåa texten Click here if the installation proces doesn't start automatically och väljer sedan iTunes 12.3-installationsfilen i Utforskaren

7. Följ installationsguden tills iTunes är installerat. Stäng ner Moboplay, dra ur USB-kontakten från iPhonen till datorn och sätt in den igen. Starta Moboplay for iOS så kommer programmet att hitta din telefon och du för tillgång till Moboplays alla funktioner.

Kanske är du intresserad av...